Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Viva la France!

Bonjour tous!

Ik verga hier van de buikpijn, want ze drinken hier dus geen lekker lauw water uit de kraan maar super super koud water uit een fles & al die nieuwe ervaringen zijn ook niet goed voor mijn estomac. Super bedankt dus voor jullie paracetamol Loekskie & Veer, ik heb er al 2 gehad..

Voordat ik een heel groot uiltje ga knappen:

1.) Mijn reis ging op een paar wijzigingen van het spoor (#@&^*&@ met die #&*# zware koffer) goed. Eigenlijk duurde de reis helemaal niet lang, want tot Utrecht was ik super bang dat ik mijn aansluiting zou missen en bij Rotterdam kwam ik een meisje tegen uit California en later nog een meisje uit Utrecht. Dat meisje uit Utrecht moest ook naar Brussel want zij ging een paar maanden studeren in Lyon (of Lille?) dus tot de Thalys heb ik met haar gereisd en gewacht, en dat was wel heel fijn want Brussel is best wel heel groot & ik ben best wel heel klein dan.

2.) Gelukkig herkende ik mijn gastfamilie vrijwel meteen (zonder roos in borstzakje, dat soort gedoe) want Louis (a.k.a LouLou) zag ik al vanaf de verte op zijn vaders schouders zitten. Louïs gaf me meteen een hug en Jeanne hield de hele weg mijn hand vast, dus dat was wel een warm welkom. :)

3.) De auto is GEWELDIG. Hij is echt super mooi en ik mocht voorin zitten zodat ik alles goed kon zien. Door Parijs rijden met de auto vind ik echt geweldig. Dat heb ik wel eens eerder gedaan op vakantie, maar dit was toch anders. Zó druk daar (en dat op een zondag!) echt ongelooflijk! Echt een chaos, en die man telefoneert gewoon terwijl 'ie daar rijdt. Mijn god!

4.) Tot slot: het huis is echt prachtig! Heel oud en echt heel erg mooi. Je ziet wel eens in films van die huizen van rijke mensen die een au pair hebben. Nou, dit huis ziet er precies zo uit. Alles past bij elkaar, van de verwarming tot de bank tot de kroonluchter tot de kussens tot het toilet tot het super huge plasmascherm. Alleen de vis vind ik een beetje zielig want zijn bak is echt super smerig dus die wil ik wel zo snel mogelijk schoonmaken en dan zet ik hem een Frans baretje op.
De kinderen hebben hun eigen verdieping, namelijk de bovenste & ze hebben ook een eigen badkamertje. Echt super schattig. Ze hebben ook heel tof speelgoed. Zo heeft Louis tienduizend treinen waarvan een hele coole, die rijdt namelijk rondjes op een afstandsbediening en hij heeft echt werkende lichtjes.
Ik heb de kinderen helpen douchen dus mijn eerste au pair duties zitten erop.
Mijn kamer is trouwens ook echt super mooi. Je moet in de hal een deur door en dan is er een trapje naar de kelder en dat klinkt allemaal heel Fritzl-achtig maar het is eigenlijk heel cool, want het is het soutterrain. Ik heb zo'n hoog raam dat uitkijkt op het terras/tuin. Er zit ook een wijnkelder op deze verdieping en een heel grote ruimte met voorraadkasten en de wasmachine, etc.
Ik heb een telefoon op mijn kamer waarmee ik gratis naar het buitenland kan bellen, en die eigen badkamer is echt super fijn!

Ik heb ook eenfranse mobielte leen gekregen, speciaal voor de au pair. Er staat zelfs al geld op & hij is super mooi met touchscreen. En ik heb een heel interessant pakket gekregen van de Franse partnerorganisatie met info over au pairs in de buurt & een au pair guide & info over een au pair feest binnenkort. Maar ik ben te moe om dat allemaal te lezen, dus dat komt nog wel.
Ik kom misschien een beetje over als een arme stakker uit Afrika die bij Sarkozy himself intrekt, maar dat komt niet omdat alles hier beter is want thuis ben ik net zo in de watten gelegd, maar omdat alles (en dan ook echt alles) nieuw is hier & het allemaal tegelijk komt.

Maar dat is ook heel vermoeiend dus ik ga nu maar eens een uil knappen.

Bisous!

P.s.: Ik ben btw vergeten te vermelden dat het allerbeste aan dit huis de wenteltrap is. Die is echt heel groot en oud en super mooi en het is gewoon een genot om over die trap te lopen.

P.s.: Oké, nu klink ik echt als een arme stakker uit Afrika.

Reacties

Reacties

Ilse

Wouwie fem!! het klinkt echt allemaal helemaal geweldig! fijn dat je wat reisgenootjes had en het huis, wow dat klinkt echt helemaal geweldig!
sterkte met het water drinken daar ;) maar daar wen je vast ook wel aan.
Kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!