Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Denkend aan Holland.. (Nounou versie)

Misschien is het maar goed dat ik al over 2,3 week weer naar het Grunniger platteloand trek op mien trekker, wantik begin de laatste tijd lichtelijk nationalistische trekjes te vertonen. Zo ben ik onder andere vanmening dat:

1. Nederland het beste land van de wereld is
2. Nederland het mooiste land van de wereld is
3. Nederland het meest culinaire land van de wereld is
4. Nederlanders het slimste volk van de wereld is
5. Elke plek die in de metro door een Fransman bezet wordt beter door een Nederlander bezet had kunnen zijn, mughahahaha

Is opvatting nr. 5 strafbaar?
Àààniehoedels: aan gezien ik van alle kanten hoor dat het op dit moment enorm aan het plenzen is (heerlijk, gewéldig, fabuleus Nederlands (uiteraard) woord), ga ik iets geheel buiten mijn aard doen en voor één maal aan een ander denken in plaats van aan mezelf. :)Geen dank, geen dank.
Want oké, jullie mooi gekamde haartjes gaan misschien door de war door al die tornado's en wervelstormen en jullie Chanel nr. 5 word misschien overheerst door een penetrante koeienstront lucht. Jullie worden waarschijnlijk aangevallen bij dat ene @^(&*@stukje tegenover de V&D aan de Grote Markt waar Bertààà en Trui (o mijn god, serieus, dit heb ik op internet gevonden als rasechte Grunnings naam :| ) net voor je fiets langs waggelen terwijl ze luid brullen: 'Bist doe heulemoooaaal besoodemietet?' en misschien wordt er op jullie hoofden gekakt door stadsduiven terwijl een trèèèkker je nieuwe klompen besmeurd, maar bedenk dan lieve kijkbuiskinderen: er gaat niets, maar dan ook heeeeelemaal NIETS boven Holland. :)

Want...
(het volgende hoort gelezen te worden met het Wilhelmus op de achtergrond)

1. ... hoe geniaal is het dat overal waar je kijkt fietsen langs zoeven? Oké, dat is dus minder ideaal in het geval van Berta, en Annie enTruus, maar hoe geniaal dat je overal kan komen op een vervoersmiddel dat goed is voor de gezondheid alswel voor je omgeving?Hoe cool is het dat wij onze fietsen zelfs versieren met bloemetjes, en FIETSTASSEN en Doggy-rides en aanhangwagens om de kiddo's in op te bergen en al die andere troep die wij allemaal zelf bedacht hebben? En ik zag laatst een filmpje over een Amerikaan in Amsterdam (jaja) en die was gefascineerd hoe wij bij elkaar achter op de fiets zitten en er dan afspringen! En toen zij het probeerde viel ze, MUGHAGHAGAHAGAA!
2. ... wat is het leven zonder OOEERBROED (op z'n Yara's), chocopasta, hagelslag, pindakaas, kaas met SMAAK (niet die vieze plastic troep hier), suikerbrood, notenkoek, snert, pannekoeken, stroopwafels, koetjesrepen, kauwgom voor 0,39 cent, GROTE koppen koffie en vleesvervangers?? Precies 5000 kilo en obstipatieproblematiek. (muhaha, ik niet hè? Dat zou ik niet op mijn blog zetten gnegneh, maar ik heb horen zeggen dat er een meisje was dat al VIER WEKEN niet 'haar gang naar het toilet had gemaakt'. VIER WEKEN!!)
3. ... hoe prachtig mooi zijn onze grachten, onze herehuizen, onze parken, onze katten en onze klikobakken?
4. ... hoe gaaf is het dat wij in de winter op onze grachten schaatsen en Koek-en-Zopie kraampjes hebben?
5. ... hoe grappig is het dat wij een Koningin hebben en prinsen en prinsessen? En dat wij op een dolle dag in mei allemaal als gekken in het Oranje over straat gaan, terwijl Oranje de meest lelijke kleur ter wereld is? En hoe schattig dat wij onze tweedehands vlosapparaten op straat mogen verkopen?
6... waar op aarde vind je heuze 'Studentensteden' en wonen studenten samen in een huis? En hoe goed is dat het bij ons niet banksaldo + Louboutins = goede opleiding is maar goede opleiding = banksaldo + Louboutins ?
7. ... wij zijn de langste mensen ter wereld!
8 ... en de leukste!
9 ... wij zijn daarnaast erg bescheiden en nuchter
10 ... en kijken verder dan onze eigen landsgrenzen (in tegenstelling tot bepaalde - ahum - andere volken)
10 ... wij spreken op z'n minst1,5extra vreemde taalmet flink Nederlands boerenaccent :) Zo spreekt 87% van de Nederlanders Engels, 70% Duits en 29% Frans. In tegenstelling tot sommige - ahum - andere beschavingen (soort van) waar 66% van de bevolking helemaal geen vreemde taal spreekt. (ik kon het niet laten om bij het vernemen van dit feit manisch te lachen in de trant van 'o wat errug' terwijl ik hoofdschuddend mompelde 'oooh.. schandálig'. :) Wat is het fijn om hatelijk te zijn. :D
11 ... Nederlanders wassen simpelweg hun handen, wachten op elkaar voordat ze gaan eten, houden hun onderbroek aan als ze gaan slapen en gaan niet naar de dokter als ze verkouden zijn..
12 ... in Nederland kun je als meisje over straat zonder vieze mannetjes van je af te moeten slaan
13 ... wij hebben als enige land in de wereld een tolerantie ten op zichte van drugs (en toch kent ons land minder drugsproblemen dan andere Europese landen) en Nederland was een van de eerste landen die het homohuwelijk legaliseerde, terwijl in bepaalde - ahum - andere landen dit in 2011 nog steeds niet gebeurd is!
14 ... wij een OUDE MAN MET BAARD HEBBEN MAAR ER WEL BIJ OP SCHOOT GAAN ZITTEN. En hij heeft zwarte slaven. Oké, misschien moeten we deze vergeten gezien het perversheid-level. Ahum - dit is totaal niet relevant en naast het punt.
15 ... wij kunnen Nederlands spreken in Aruba! :D En in Zuid-Afrika spreken ze Afrikaans wat op Nederlands lijkt.Ek is Nounou. Nounou vee poepbillen af. Wat 'n plesier!
16 ... wij hebben Blond Amsterdam! Wat zou het leven triest zijn zonder je huis te kunnen vullen met Blond Amsterdam! Voor degenen die mijn obsessie met mijn mijn Blond Amsterdam tissuebox nog niet kennen: ik had dus een Blond Amsterdam tissuebox gekocht bij de Douglas (il y a très longtemps) maar toen kon deze tot mijn grote verdriet niet meer in mijn tas omdat ons pap het op de een of andere mannelijke ongevoelige manier belangrijker vond om mijn portemonnaie en verzekeringspasjes in te pakken.. ook mijn wierrookset en keyboard maakten de cut niet. :( Gelukkig kwam Super Schwessie #2 een aantal maanden later met een heeeele tas vol dingen voor mij, en hoe mijn hart oplichtte toen ik verenigd werd met mijn tissuebox!!! Waar moest dit ook alweer heen? O, ja: ik heb dus de tissuebox al en een tumbler en een kussensloop en een potje en ongetwijfeld nog meer, maar het punt is dus: het kleurt mijn leven van alle dag, maakt me vrolijk en als ik ernaar kijk maak ik een klein dansje. En neen, dat kan ik niet zeggen van mijn ID (met übercharmante foto) en sofienummer. (HAHA, Yara, zou echt tof zijn als je Sofie heet, want dan is het je SOFIE-nummer, muhahaha. Nog bedankt voor je kaartje trouwens! Ik ben helemaal vergeten te bellen! :O :( Ik begreep je woordgrap meteen! Ik mis jou ook als ik een woordgrap zie zo flauw dat alleen wij erom zouden kunnen lachen. :'(

Omdat Louis nu al een klein uurtje bij school op me staat te wachtenhou ik er maar eens mee op. Nee grapje, hij is nog op school, maar ik moet nog even hard op zoek naar een vakantiebaantje (again and again) om al het hierboven staande te kunnen bekostigen, want ik vind de grachten écht heel mooi, doch lig ik er liever niet in volgend jaar. Iemand nog een kamer in Utrecht te huur voor het geval dat ik ingeloot word? :)
Waar mijn relaas dus op neer komt is dat wij ons gelukkig moeten prijzen dat we in onse mooie Nederland wonen en Nederlands spreken. Amerikanen hebben misschien een Sweet 16, maar dat slaat volgens mij meer op de hoeveelheid 'sweets' die ze eten waardoor ze 16 kilo zwaarder zijn dan wij. :) En Fransen zijn misschien 16 kilo lichter dan wij, maar hallo, wat is een leven zonder eetaanvallen in de trant van ik-ben-ongesteld-dit-is-geen-boulimia?

Nee, ik vind Fransen eigenlijk wel leuk hoor, en Frankrijk is een mooi land met lieve mensen die als ze je eenmaal binnen gehaald hebben heel open en uitnodigend zijn en gul (wat je dan weer niet van Nederlanders kunt zeggen). Ik geef misschien de verkeerde impressie, maar ik mis Nederland, dat is alles!
Vanochtend had ik mijn laatste les op school waar ik altijd een beetje triestig van word want afscheid nemen is nou eenmaal stom. Ik had een appeltaart gebakken en de Duitsers veroveren blijkbaar nog steeds graag Nederlandse dingen want ze vielen gelijk aan en ze hebben hem verorberd!(WOW, politieke incorrectheid for the WIN vandaag! Dit meen ik allemaal NIET hè? Ik ben zeer zéér tolerant, onbevooroordeeld en open minded, ik hou alleen van politiek incorrecte grappen) Maar goed, het was super gezellig, maar toch wel raar dat je elkaar daarna nooit meer ziet aangezien iedereen uit een ander land komt.. Ik heb trouwens wel mijn diploma C1 gehaald! :D :D Dus misschien ga ik toch de test in Nederland maken..
En morgen vertrek ik op expeditie naar Normandiëwant ik ga dit weekend met school naar Mont St. Michel wat geloof ik een van de zoveel wereldwonderen is, maar daar moet ik me nog even in verdiepen. En we gaan ook naar Dinan en Saint-Malo, wat heel mooi schijnt te zijn!

Je vous tiens au courant de mes aventures! Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen!

Een heeeeele gros bisou de ma part & à très très trèèès bientôt! xx

P.s.: Mijn au pair-moeder heeft altijd de ELLE À Table, wat zoveel is als de eetversie van de ELLE, uiteraard voor alle bourgondische Fransen die duizend keer beter kunnen koken dan ik, Femke, die rijst bakt in een wokpan. Maar goed, daar stond dus een reportage in over Amsterdam, super grappig!




Reacties

Reacties

Ilse

eigenlijk kan ik niets meer zeggen, dan dat ik je verhaal echt helemaal geweldig vind. En ik verheug me er echt op dat je straks terug komt, alleen ga ik dan alweer bijna op vakantie naar FRANKRIJK, dus misschien kunnen we nog net daarvoor ff afspreken en anders doen we het snel daarna! ;)
liefs!!

Elise

Oeh Normandië is errug mooi! Die plaatsjes ook voor zover ik me kan herinneren! Enige nadeel was dat wij 3/4 van de vakantie regen hadden!
Heel veel plezier nog de laatste weekjes in Frankrijk (Terwijl wij zitten te zwoegen in de UB voor onze laatste tentamentjes) !!
Geniet er nog maar even goed van! :)

Veer

Oh fem dit is echt je leukste/beste/geweldigste blog ooit :P
Kan niet wachten om weer samen thee de drinken en bastogne koeken te eten ;)

Kus veer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!