Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Le succès est souvent atteint par ceux qui ne savent pas que l'échec est inévitable

Zoals jullie misschien is opgevallen heeft mijn blog een metamorfose ondergaan, jawel! Dus als jullie flauw zijn van jullie tentamens dan kunnen jullie nu met een fles wijn uitkijken over de skyline van Parijs! Wat een goeie vriendin hebben jullie! Geen dank. :)

Er zijn van die momenten waarop ik die Parijzenaren vervloek met hunchagrijnige hoofden en aparte eetgewoonten.Hun overtuiging dat Frans, niet Engels, een wereldtaal is die door iedereen gesproken hoort te worden. En de belachelijk hoge prijs van chocola.
Maar zodra het in april bijna een week lang elke dag 25 graden is ben ik om. Dan begint het in me te kriebelen en wil ik het liefst lang, heeel lang door Parijs struinen, op zoek naar verborgen straatjes en passages. Er zijn van die momenten dat je denkt, hee verdorie, zo had ik het altijd voor me gezien! Picknicken in het park, wijn drinkend aan de Seine tot de zon ondergaat, zwaaiend naar touristen op rondvaartboten, metro in, metro uit, met een baguette over straat lopen, als een Parisienne op hakken een boodschap doen bij de Monoprix..
Na een heel vermoeiend weekend waarin ik de hele tijd in parken heb moeten zitten, opgepast heb bij een nieuw gezin waar ik Elizabethtown heb gekeken (mét Orlando Bloom, sommige mensen blijven altijd veertien) en daar 30 euro voor heb gekregen en pigment heb moeten aanmaken voor mijn eerste zomersproeten, vond ik het vandaag wel terecht om een luierdagje te houden. Het enige waarvoor ik de deur ben uitgekomen was een boodschap die ik moest doen in het winkelcentrum bij La Défense, want ik heb sinds kort iets heel leuks ontdekt!! Het heet My Little Paris en het is een site op internet met elke dag inside tips over cultuur, kleren, evenementen. Echt zupah toll!
En ik had daar al een keer een boek van gezien bij de Nature et Decouvertes, wat een soort wereldwinkel is. Ik heb een keer een waardebon gekregen omdat ik zwarte piet heb gespeeld hier bij een Nederlandse organisatie, en die wou ik eigenlijk uitgeven aan een parfum van Chanel, maar aangezien ik nog steeds geen briefje van honderd op straat ben tegengekomen heb ik toch maar voor het boek gekozen, want die was precies 15 euro!
Hieronder zie je het boek:



Super schattig, hè?Dusdaar kruip ik straks mijn bed mee in!

Dan hier nog wat nieuwtjes & spannende gebeurtenissen:

1. Ik ben bezig met een plakboek over Parijs. Ik heb geloof ik in een vorig blogje al verteld dat ik een heel mooi boekjeheb gevonden in de Notre Dame.. Uhm, oké, dat klinkt misschien alsof ik hem - hups-op de grond zag liggen, een heel mooi boekje, vergeten dooreen dikkeAmerikaan, gratis daar op een Nederlandse au pair aan het wachten. Eigenlijk heb ik hem moeten kopen voor best wel 20 euro, maar hij was echt heel mooi mama, en heel uniek en ik wist dat ie daar voor mij lag, om een plakboek van temaken, en herinneringen zijn onbetaalbaar, toch?

Dus het was een investering.

2. Wat ik laatst wel gratis en voor niets op de grond aantrof was een dode zwerver. Ik liep een beetje te dromen en toen liep ik het verkeerde metro perron op en toen lag daar een dode zwerver op de grond, zo met zijn benen en armen wijd, net als in CSI. En dr stond een mannetje bij van de SNCF (de Franse equivalent van de NS, maar dan groen en minder chagrijnig) te telefoneren. Maar ik zag gelukkig nergens bloed, dus waarschijnlijk is ie 'alleen maar' doodgegaan van de honger of een ziekte. Geen liquidatie dus. (dat zou pas echt een spannende blog maken, nee geintje)

3. Goed, over dat plakboek dus. Ik plak daar alle kaartjes in en dingetjes die ik hier zoal met een hamsterpassie verzamel. En ik wil binnenkort als ik weer een beetje geld heb een Kodak fototoestel kopen omdat ik dus geen foto's kan maken en dat is best jammer. En als ik dan wel weer foto's kan maken dan wil ik ze dus in dat plakboek plakken. : )

4. Ik ben alweer een hele tijd terug naar de Gereformeerde Kerk geweest. Haha, daar schrokken jullie van hè? Ik ben nog nietopgenomen in een sekte. Ik was meegevraagd door eenRoemeensevriendin dievia via had gehoord dat dat heel leuk was om Franse jongeren te ontmoeten. Helaas waren wij de enige jongeren aanwezig en wij zijn geen eens Frans. :( De rest was allemaal echt enorm belegen, zaten wij daar een beetje tussen, haha. Maar ze vonden het wel allemaal heel leuk dat we waren gekomen, enwe hebben twee stukkenchocoladecake gehad. :)

5. Die vrouw waarvan die Roemeense vriendin het adres van die kerkhad gekregen woonde daarvlakbij dus daarna zijn we nog evenbij haar langs geweest. Zij komt oorspronkelijk uit Hongarije maar woont al heel lang in Frankrijk.Maar ze was heel aardig en gastvrij.Jaja, zit je opeens bij een Hongaarsebejaarde kennis vaneen Roemeense vriendin in Parijs, jekomt nog eens op plekken hier..

6. Ik heb laatst, geheel in Parijse stijl, in de Marais (dat is een beetje een alternatieve buurt in Parijs waar ik vrijdagochtend trouwens ga oppassen) een tweedehands jurkje gekocht voor 5 EURO! :D TWEEDEHANDS, goed hè? Ik heb hem wel extra goed gewassen bij thuiskomt, met natuurlijk een extra dopje wasmiddel rechtstreeks in de wastrommel, maar goed, ik heb hem nu al twee keer aangehad en hij voelt als van mij! Hij is blauw met witte stipjes en een hoge taille, heel lief. Misschien is mijn smetvrees dan toch op zijn retour!? Al blijf ik wel elke keer als ik een tweedehandswinkel in ga eerst een hele grote hap lucht nemen buiten, en dan sjees ik door die winkel zodat ik die honderd jaar bloed zweet en tranen wat minder ruik.

7. Waarom zit er verdorie nooit een anti-semitische-opmerkingen-makende John Galliano naast je in de MacDonalds? Waarom heb ik nog nooit een celebrity gezien hier in Parijs? Al ken ik wel iemand die Lady Gaga heeft gezien op de Paris Fashion Week. Hmpf.. Ik zou al blij zijn met Sarkozy..

8. Bij nader inzien, misschien heb ik die al een keer gezien, maar keek ik over hem heen. Hij schijnt niet zo groot te zijn toch?

Goed, om af te sluiten, hier mijn Franse muziekje van de week! <3

Frans_muziekje

Un gros gros bisous de Paris! Je vous embrasse très très fort!

Votre Petite Parisienneee


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!