Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Bonne matin Pays-Bas!

Bonne matin tous!

Mijn eerste nacht hier was niet echt wat ik me ervan had voorgesteld. Ik had verwacht dat ik als een roosje zou slapen, maar in plaats daar van werd ik geterroriseerd door een Franse muskito. Grhmpf.. Niet echt goedgeslapen dus, maar desalniettemin ben ik weer 'vroeg uit de veren' omdat ik vergeten was te vragen hoe laat alles hier op gang komt op een vrije dag, dus voor de zekerheid ben ik maar om 8 uur opgestaan. Er is nu alleen nog niemand beneden (voor mij boven) dus vandaar deze blog.

'Bij gebrek aan een fototoestel móet ik jullie even uitleggen wat allemaal zo geweldig is aan deze plek.
Ten eerste hoor je vanaf mijn kamer echt heel vaak de RER voorbij razen, en dat zullen veel mensen vervelend vinden, maar ik ben dus dol op lawaai en ik vind het dus heerlijk.
Ten tweede heb ik een hele coole douche met drie standen! Soft, normal & massage! Die massage voelt niet helemaal als een massage, eerder alsof iemand je water heeft afgetapt, maar toch: ik heb een massagestand op mijn douche!
Ten derde is het WC-papier roze.
Ten vierde omvat de term toetje hier veel meer dan in Nederland. Zo kan ik kiezen uit veertig smaken yoghurt maar ze eten hier dus ook cake als toetje. Dat heb ik maar niet gedaan, want mijn buik deed echt heel erg pijn, maar toch!
Ten vijfde staat hier een Chanel tasje op de kamer (ik denk van de vorige au pair) dus nu ben ik in het bezit van een Chanel tasje zonder iets te hoeven kopen. :)
Ten zesde hebben ze hier een heel cool koffieapparaat waar je van die capsules in moet doen en ze hebben zelfs caffeïnevrije koffie.
Ten zevende hebben ze een schouw.
Ten achtste valt het me op dat sommige stereotyperingen over Nederlanders kloppen. Zo hebben ze hier super grote ramen die uitkijken op de straat en daar hangt helemaal niks voor. Wel gordijnen, maar die zijn overdag gewoon open. Iedereen kan dus zo naar binnen kijken en dat is in Nederland wel anders..
Ten negende moet je door een piepklein Alice in Wonderland-achtig deurtje als je naar het terras wil. Dat is echt super schattig.
Ten tiende heb ik dus een super mooie LG telefoon met een frans nummer. Ik heb alleen nog geen Fransen om te smsen, mais bon.

Nou, ik ga maar eens kijken of la grasse matinee (=uitslapen) al voorbij is.

Bisous vanuit mijn petit palais.

Reacties

Reacties

woedoe

mon petit princes, eindelijk je paleisje......

hopen dat je snel weet wat er van je verwacht wordt: kijk met spanning uit naar je dagindeling.

De Bob

Bonsoir ma petite soeur,
gelukkig houd je een blog bij, want ik ben echt curieux naar wat je daar allemaal uitspookt! En ondanks mijn fête met het concept kind, klinken deze kiddo's ondanks hun franse roots heel lief.. Dus ik hoop dat het allemaal zo rooskleurig blijft, want ze moeten wel concureren met het prachtige thuisfront waar je je zeer geliefde zus 24/7 kan zien! @=)

je t'aime,

Le Bob

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!