Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Nounou à La Recherche d'une Écharpe

Bonjour lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje terug dat ik mijn laatste blogje schreef, maar nu het ook hier steeds kouder begint te worden en ik mijn roze zonnebril moet verruilen voor een sjaal, leek het me tijd om weer een teken van leven te geven vanuit de Lichtstad. :)

Afgelopen weekend heb ik St. Germain en Laye bezocht met Anne. Zij woont daar vlakbij en ik was er nog nooit geweest, dus het leek me heel leuk om daar eens te kijken. (er zitten trouwens ook echt super veel au pairs daar)
St. Germain was echt super leuk. Het is een heel leuk stadje met een huuuge kasteel en het was super lekker weer. Het landschap is daar echt zo anders dan in Parijs en Nanterre. Daar is alles heel plat enzo, en bebouwd. En in St. Germain zie je echt bergen enzo, dat is echt heel grappig. Normaal neem ik de RER naar Parijs, alleen nu moest ik dus de andere kant op. En dat was zo grappig. Je zag echt steeds meer heuvels en huizen met van die grote hekken eromheen. En van die oude huisjes en Franse dorpjes enzo. Echt heel grappig dat dat zo dicht bij zo'n megastad ligt!
(oké, ik heb nu echt te vaak het woord grappig gebruikt, maar het was gewoon heel erg.. uhm.. grappig..)

Des avonds had ik een afspraak met een andere au pair om pizza te gaan eten in Parijs en Anne ging ook mee. We hebben uiteindelijk echt voor heel weinig geld (13 euro 90 en dat inclusief drinken en toetje!!) gegeten en we zaten aan de voet van de Tour Montparnasse dus we hadden een super uitzicht. (nou ja, op de onderste verdieping van de Tour Montparnasse, maar ook op een heel groot kruispunt en nog meer interessante gebouwen die net niet interessant genoeg waren om ervan te weten wat het was) We wilden de Tour Montparnasse eigenlijk ook nog beklimmen (lees: met de lift naar boven gaan) want dan heb je een super mooi uitzicht over Parijs, maar het was echt ijzig koud, dus toen zijn we maar naar de metro gegaan. Die andere au pair ging naar huis maar Anne en ik zijn toen nog naar de Eiffeltoren geweest, waar we de hele tijd vet schichtig om ons heen moesten kijken omdat die mannetjes (straatnegers, zoals wij ze stiekem en heel discriminerend noemen) van die elastieken (volgens mij in de vorm van een Eiffeltoren) hebben en die schieten ze dan in de lucht en dan geeft dat licht. Maar ja, dat komt dus ook weer naar beneden en Dood bij Elastiek staat niet zo indrukwekkend..
Zondag ben ik met Anne en Rebecca naar het Ile de la Cité geweest en we wilden eigenlijk de Notre Dame beklimmen maar de rij was echt huuuugee, dus dat gaan we nog een ander keertje doen (en dan wat vroeger opstaan). Over vroeg opstaan gesproken: we hadden dus om 1 uur afgesproken voor Parc du Luxembourg, want het was super mooi weer en dan konden we misschien nog even picknicken in het park. Maar de accu van mijn mobiel was dus 's nachts leeggegaan en mijn wekker ging dus niet af. En het leven van een Nounou is de temps en temps nogal zwaar, dat begrijp je. Ik werd dus half 2 wakker, heheh..
's Avonds ben ik met een andere au pair (Isa) naar de bioscoop in Nanterre geweest want dat is echt super Nederlandse-gierigheid-en-Au pair salaris-proof, want een kaartje is maar 4 euro 90!! Wehebben'The Town' gezien wat echt een leuke film was (nou, ja.. heel spannend), alleen was heteen beetje apart want je hoorde deacteurs Engels praten (en dan ook nog in zo'n achterbuurt-accent) en de ondertiteling was Frans, maar uiteindelijk heb ik het helemaal kunnen volgen.:)

Vandaag ben ik met Rebecca, Eva en Anne naar het parfummuseum geweest. We hebben er twee uur over gedaan om elkaar allemaal te vinden en het museum te vinden, en uiteindelijk zijn we ongeveer twee minuten in het museum geweest. Het was echt superdruk en ook heel klein, dus we dachten eventjes voorbij de drukte te lopen naar een wat rustigere zaal, maar toen stonden we alweer in de museumwinkel.. hmm...
Daarna zijn we maar gaan winkelen en ik heb bij de H&M een spijkerbroek kunnen kopen voor 10 euro! Whoeehoee.. en dat zonder glitters of washings.. :D

Vanavond moet ik babysitten, maar de oude au pair is een weekend komen logeren, dus geen idee wat er dan nog te babysitten valt, als zij er toch al is. Ben trouwens ook nog met haar naar de Champs-Elysées geweest, dat was ook wel leuk. En morgen gaan we met de hele family brunchen in Parijs.

Nou, sorry voor de übersaaie en chaotische update, maar het is in ieder geval een update!
Ik zal binnenkort een wat leukere blog schrijven.

Tot die tijd: heel veel LIEFS van mij!

Reacties

Reacties

Sansel

He, Fem, weet je zeker dat het niet geinig was?

De Bob

Het enige grappige dat ik me bij het franse platteland kan bedenken is het gebrek aan toiletten die meer inhouden dan een gat in de grond..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!