Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Nounou Hoort de Jingle Bells al Luiden

Voor elke Parijse Nounou staan de laatste maanden van het jaar in het teken van:

1. Chocolat Chaud Viennois Classic bij de Starbucks..
2. Pantoufles en een eindelijk via Geliefde Zuster gearriveerde tissuebox..
3. Overvolle metro's en RER's..
4. Een overdaad aan musea..
5. ..en kerstinkopen doen bij La Fayette (of doen alsof je kerstinkopen doet bij La Fayette)

Aangezien Sinterklaas dit jaar helaas aan Nounou's neus voorbijgaat heb ik me sinds enige tijd volledig in de kerststemming gestort. Hoewel iedereen in een winterdepressie schijnt te geraken gloei ik vanbinnen op als een kerstlampje, want ik vind niks heerlijker dan regen tegen de ramen, winterjassen en Uggs, en vooral alle prachtige kerstetalages die je het gewoon onmogelijk maken géén zin in kerst te hebben.

Afijn, vandaag zou ik eigenlijk in de riolen van Parijs gaan lopen met twee andere au pairs, maar omdat we honger kregen is dat plan uiteindelijk mislukt en uitgesteld tot morgen. Gezien mijn feeststemming stelde ik dus voor om naar de Galeries La Fayette te gaan voor kerstinkopen. De etalages zijn zo prachtig daar! En een gigantische kerstboom in het midden van de winkel en allemaal perfect ingepakte cadeautjes. Samen met Anne heb ik heel lang over de cadeauafdeling gestrünt waar ik een super mooie kandelaar gezien heb in het rood met vogeltjes wat echt heel walgelijk klinkt en dat misschien ergens ook wel is, maar toch ook echt onweerstaanbaar mooi. Gelukkig was de prijs wel weerstaanbaar.
Eigenlijk is alles mooi aan La Fayette, van de ouderwetsche Abeltje-lift tot de bruidsafdeling waar je LIJSTEN KUNT DEPONEREN!! Dan kun je dus een lijst maken van wat je wilt hebben en dan gaan andere mensen dat voor je kopen, hoe geniaal is dat? Nooit meer: 'Goh, bedankt, wat apart..', dat is toch perfect?

Maar het leukste aan kerst dit jaar is natuurlijk dat ik naar huis ga!! Ik kan echt niet wachten om weer even thuis te zijn in ons druilerige landje en iedereen weer te zien!

Helaas moet ik nu mijn verhaal stoppen want ik moet op vijf, VIJF kinderen passen vanavond. Alors, je vous quitte mais à bientôt!

Bisous! Ta NOU

Reacties

Reacties

De Bob

memo aan femke; niet vergeten kerstinkopen te doen voor Irina op de YSL afdeling van Lafayette

Ilse

La Fayette ga ik dus zeker wel even bekijken als jij donderdag op school zit! zit dat vlakbij Opera? ik weet het namelijk niet echt meer.
rn ik zal er trouwens wel even voor zorgen dat sinterklaas niet helemaal aan je neus voorbijgaat dit jaar, maar je merkt het vanzelf wel!:P
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!