Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Attensif Ensemble: Nounou Approaching!!

Dag dag lieve kijkbuiskinderen,

Hier weer een verhaaltje vanuit de Lichtstad. En waarschijnlijk voorlopig ook het laatste verhaaltje vanuit de Lichtstad want ik ga over 2,5 dag naar huuuuuuis!!! :D :D
Omdat ik inmiddels de zwaarste dag inde verder o zo zware week (macarons eten,wijn drinken, boekje lezenin de metro)van een Parijse Nounou doorstaan heb (want inmiddels woensdagavond en woensdag zijn de escargots vrij) was ik zo verrukt dat ik een heel enthousiast ongecontroleerd kreetje slaakte en nu dus de hik heb..

Afgezien daarvoor kabbelt mijn Parijse leventje voort als een macaron in de Seine. Hoewel ik laatst met Eva een die-hard (mors-dur, jeweetzelluf) poging heb gedaan om onder de Eiffeltoren een glaasje wijn te drinken (of een paar glaasjes, of een hele fles) moet ik wel bekennen dat Parijs veel en veel leuker is als je buiten kan rondlopen zonder het gevoel te hebben dat je neus eraf vriest. We hadden daarom afgesproken om met mijn nieuwe school (enEva's huidige school) naar het Zwanenmeer te gaan in de Opera en daar had ik me echt al super lang heel erg op verheugd, maar toen waren er geen kaarten meer.. :( We gaan wel morgen mee met een rondleiding door de Opera, om onze honger naar cultuur een beetje te stillen. Nee, eerlijk gezegd meer een honger naar een geluid dat net even iets fijner is dan het geluid dat onze escargots produceren..

Verder heb ik jullie natuurlijk nog helemaal niet verteld dat ik Zwarte Piet ben geweest! Er zitten hier allemaal van die Gooische Huisvrouwen die dan lid zijn van een Nederlands clubje en dan activiteiten organiseren. Een aantal moeders van au pairs die ik ken zitten ook bij dit clubje en zo ben ik dus als Zwarte Piet geeïndigd op hun jaarlijkse Sinterklaasfeest. Dat was echt super lachen. Wij eerst (Anne, Eva en ik) naar zo'n vrouw haar huis. Dat huis kwam echt uit een VT-wonen blaadje ofzo. Echt helemaal perfect ingericht en geen vlekje of smetje te zien. Mon dieu! Daar zijn we samen met twee andere pieten (een meisje dat iets jonger was dan wij en een man die een stuk ouder was en fungeerde als hoofdpiet) en natuurlijk Sinterklaas geschminkt.
Hahaha.. de eerste keer in mijn leven dat ik een afro kapsel had! :D :D (ook de laatste keer trouwens want het jeukte echt als een ziekte)
Nadat we helemaal vernegerd waren gingen wij naar de Internationale School waar het feest gehouden werd. Het was echt heel erg lachen en heel schattig, behalve dat er één super irritant ventje steeds achter onze kont aan liep en ons bestookte met vragen waar we geen antwoord op hadden, zoals: waarom heb je een witte neus? (nee grapje) Maar echt super irritant.. en dan zit je daar als gefrustreerde Nounou met een zak vol knalharde pepernoten en dan jeuken je handen erger dan je lelijke afropruik.
Vooral die schuimpjes zouden lekker hard aangekomen zijn: 'EN DIT IS OMDAT JULLIE KINDEREN NOOIT JE HANDEN WASSEN MAAR WEL ALLES AAN MOETEN RAKEN!! EN DEZE IS OMDAT IK HUISWERK MET JULLIE MOET MAKEN TERWIJL IK EINDELIJK KLAAR BEN MET SCHOOL! EN DEZE IS OMDAT JULLIE ALTIJD OP DE BRIL PISSEN! EN DEZE IS OMDAT IK ALTIJD ZO LANG IN DE KOU MOET STAAN WACHTEN OP HET SCHOOLPLEIN! EN DEZE IS OMDAT JULLIE ZO STOMME PORIELOZE HUID HEBBEN TERWIJL JULLIE ZO VAAK IN MIJN GEZICHT SPUGEN DAT IK ER VERDOMME UITZIE ALS EEN STUK VIEZE FRANSE SCHIMMELKAAS! EN DEZE-'

Nee hoor, maak je geen zorgen, ik heb geen acne gekregen en ben geen lopende bacteriebron. Ik hoef zelfs niet in quarantaine in de Thalys. :)
Ik hou het kort deze keer want ik zie jullie binnenkort hopelijk in levende lijve!!

Bisou bisou en tot snel!! xx



Reacties

Reacties

woedoe

hartverwarmend, Femke als zwarte piet !!!!!!!
ze vragen je zeker niet als kerstengel ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!