Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Het tandenborstel incident

Ik wil even de gelegenheid aangrijpen om eenieder te huldigen die grondlegger is van een van de volgende dingen:

Siësta, dodo, nap, dutje & televisie.

Dankuwel ! Het maakt het leven van een Nounou er een stuk rustiger op.

Dus terwijl mijn kleine vrind een uiltje knapt en mijn grote vrindin het Zwanemeer danst heb ik de even tijd om jullie te laten weten dat ik nog steeds leef!!
Even, want straks komt de oma van de kinderen Louis en mij ophalen om naar het Chateau de Rueil Malmaison te gaan wat hier heel dicht bij ligt. En dat is heel vet want het is hier super mooi weer! 15 graden en plein soleil! Wat wil een Nounou nog meer?

Nou, dat kinderen hun tanden poetsen, maar dat schijnt hier niet normaal te zijn, net als het dragen van een onderbroek (zelfs als je diaree hebt), het doortrekken van de WC en het wassen van je handen na alle hiervoor beschreven daden.
Zo wou ik dus vanochtend de tanden gaan poetsen met de kinderen die dit weekend weg zijn geweest naar Orléans. En ik kon de tandenborstels niet vinden dus ik vroeg aan Jeanne waar die waren. Zei ze dat die nog in de bagage zaten van dit weekend!!! :O :O Ze hebben gewoon al drie dagen hun tanden niet gepoetst, gadverdamme! Het zijn zulke lieve mensen, maar sommige dingen begrijp ik echt niet!
Dus Louis zei heel vrolijk dat dat niet erg was want hij heeft al zijn tanden nog. Ik heb gemerkt dat 70 procent van dat wat je tegen kinderen zegt in werkelijkheid een monoloog is en aangezien deze kinderen geen Nederlands verstaan kon ik het niet laten om even te mompelen 'ja, nog wel ja.'

Dan zijn er verder nog een aantal zeer belangrijke ontwikkelen, namelijk...

...dat er nu een radio in de keuken staat en ik na uren zoeken een zender heb gevonden met Engelstalige muziek die ik na het koken weer stiekem terugzet op de Franse zender waar de vader bij werkt, maar waar echt alleen maar gelult wordt of in het Frans gekweelt. Non, merci! Dus nu kan ik onder het koken dansen met Jeanne, die trouwens moves heeft waar Michael Jackson nog een puntje aan kan zuigen.

...ik gister voor het eerst in lange tijd weer een Glamour heb gekocht bij de Franse kiosk, die niet alleen veeeel leuker is dan de Nederlandse maar ook twee keer zo goedkoop (zoals alle bladen :D). Daarentegen is de Psychologie magazine hier wel echt een heel saai oudewijven blad waar de meest interessante artikelen 'Hoe overleef ik de Menopauze' genaamd zijn. N'importe quoi, n'importe quoi.

...ik, aangezien het maart is en mijn verjaardag er dus spoedig aankomt, dus graag een abbonnement zou willen op de Franse Glamour en niet op de Franse Menopause Magazine.
Merci d'avance.

...ik bijna het volgende trimester kan betalen na heel heeel lang bedelen in de metro en twee overvallen banken en ik dus daarna LIBRE ben om mijn geld uit te geven aan kleren, macarons, GLAMOURS, macarons en kleren. Hurraah!

...ik het volgende en alweer LAATSTE :O trimester stop met kunstgeschiedenis (aka er officieel mee stop maar gewoon stiekem in de collegezaal ga zitten) en niet omdat ik het niet leuk vind (super leuk!) maar omdat ik van afwisseling houdt en ik dus het volgende trimester, JAJA: Franse Literatuur lessen ga volgen. Waarvan ik aan het begin van dit trimester nog riep dat me dat vreselijk leek, maar proberen kan geen kwaad toch? En dan weet ik misschien ook naar wiens graven ik heb gekeken op Père Lachaise en in het Panthéon.

Nu stop ik er maar gauw mee, want volgens mij komt Jeanne zo thuis met haar Maami en dan moeten we weg!

GROS BISOUS POUR TOUS & je vous aime à l'infini!!

Reacties

Reacties

nounou folle aka de laaf

Hahaha ik moest lachen om je blog Flomke!

Trampolines maken het leven van een nounou overigens ook een stuk leuker (behalve als er huiswerk gemaakt moet worden en er dus wel een trampoline is, maar er niet op gesprongen mag worden... driftbuien en zo verder) niet alleen omdat kinderen een hele middag kunnen springen zonder zich te vervelen, maar ook omdat de nounou er wel eens een poging op waagt!

Om het verhaal van de radio moest ik trouwens lachen, ik doe hier hetzelfde want wissel van een soort smartlappenzender naar eentje die Franse én Engelse muziek draait en bovendien geen smartlappen, hoera!

Verder maakt de subjonctif en de test die ik morgen krijg mijn leven wel aardig zuur :( Maar goed. Ik ga eens even kijken of de jongste nog op de trampoline staat of weer achter het buurmeisje aanholt (geen grapje helaas), à demain! x

Femke

Haha! :P Maar shit, ik herinner me opeens dat ik ook een test heb (ex. écrite :o) vrijdag! Help!

woedoe

tanden poetsen, een schone onderbroek, waar heb ik dat eerder gehoord ?70 % maak daar maar 89 % van !!!

Dikke nederlandse zoen op je voorhoofd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!