Chèrs enfants: Aan een klein vogelke past geen grote bek. Dank u.

Woehoee! Nounou!

Lieve allemaal,

Haal je tissues maar tevoorschijn: jullie lieftallige vriendinnetje, zusje, landgenoot vertrekt naar Parijs! Woehoe!
De stad van de zeepjes, crèmpjes, potjes, parfummetjes, Lafayette, metro's, croissants, amandelkoekjes-voor-te-veel-geld en au pairs-voor-te-weinig-geld. De stad van de parken, debaretjes (NOT), de Gucci's en de Prada's (NEP), de uitlaatgassenrondom de Arc de Thriomphe, maar toch ook vooral de stad van de escargots, fonteinen, boulangeries, chocolateries, musea, accordeons-in-de-metro, stakingen, banlieus,snel-praten-alsof-je-leven-ervan-af-hangt enprachtige witte gebouwen.Maar het allerbelangrijkste natuurlijk is dat het binnenkort MIJN stad is. Want ik ga als nounou (A.K.A. au pair) voortwee (hopelijk..) allerliefste kindertjes zorgen. Waar is mijn plu met papegaaienkop en tas waar een lamp in past? Nounou isapproaching.

De familie waar ik bij in ga wonen woont in Nanterre. Of het nou nog wel of niet bij Parijs hoort weet ik niet precies,maar het is in ieder geval niet direct naast deEiffeltoren.Volgens het gastgezin is het ongeveer tien a vijftien minuutjes naar de Arc de Thriomphe (met de RER).
Oké, ja.. dat was even desillusionerend. Elke minuut vanaf Lafayette, het Louvre of de Notre Dame is me één te veel. Ik zag mezelf al helemaal zitten; kinders aan de hand in Parc du Luxembourg, appartement aan de Champs Elysées, buitenhuis à la Versailles..
Maar terzake, wat krijg ik ervoor terug? Nou, volgens mij een hele lieve gastfamilie. Heb gisteren voor het eerst met ze gebeld (in het Engels, godzijdank) en ze klonkensuper aardig. Ik heb zelfs even het meisjeaan de telefoon gehad, zóóó schattig! Hebben julliedat ook altijd dat als jeFranse kindjes hoort praten, dat je beschamend denkt: 'God, wat kan die goed Frans!'..

O, ja.. de kiddo's. Daar draait het natuurlijk om. :) Ik ga zorgen voor twee kinderen. Een meisje van 7 (chou!) en een jongetje van 4! Aaah.. Zo leuk. :)
Ze wonen dus in Nanterre, in een oud huis met tuin. Ik heb mijn eigen kamer met tv, badkamer, douche, INLOOPKAST (nou ja, sort of..) en dat allemaal voor MOI-MÊME!! Kan niet beter.
Mijn taak is om de kinderen van school te halen (om half 5/6 uur!! Wat is dat voor onchristelijke tijd?!), met ze te spelen, het meisje te helpen met haar huiswerk, ze in bad te doen en vervolgens met ze te eten. Voilà. Klinkt niet slecht, toch? (En o,ja! Culturele uitstapjes! Ik HOUD van culturele uitstapjes. Sterker nog, ik ben de meest cultureel onderlegde nounou die je je kunt wensen. Cultuur, cultuur, cultuur. Waar is mijn museumpas?)

In het 'fiche d'inscription' staat dat de familie een schoonmaakster heeft. :) Ik hoop dat ze niet mij daarmee bedoelen.

De moeder en vader zijn 36/38 en werken VEEL. Ik weet niet hoe laat ze beginnen maar ze komen in ieder geval pas rond acht uur/half negen thuis. Pfoe..
De moeder is advocate in Versailles en de vader is videoproducer, of zoiets. Hij werkt in ieder geval bij een grote televisiezender, of radio.

Dat is alles wat ik tot nu toe te zeggen heb. Ik hoop dat jullie mij niet zullen vergeten in dit koude kikkerlandje! Ik zou het super leuk vinden als je eens iets van je liet horen! Via deze site kun je dus mijn belevenissen en avonturen volgen en volgens mij kun je ook een mailtje krijgen als er een nieuw blogje is. Wel zo handig.. ik heb echt het gevoel dat ik voor de 'kat zijn viool' zit te typen en dat de enige die dit ooit leest een vies oud gepensioneerd kereltje is, maar desalniettemin..

Zeeer fijne vakantie nog toegewenst! Ik spreek en zie jullie vast nog wel voordat ik vertrek (ik ga denk ik een afscheidspartee organiseren!), maar dit is dus hoe de zaken ervoor staan. (mocht je benieuwd zijn)

Heel veel liefs en un BISOU,

ta NOUNOU

Reacties

Reacties

Sansel

Haai haai Fem!

Ben ik de eerste? Ben ik de eerste?! *spiekt om zich heen*

Wat leuk dat je een blog bij gaat houden! Kan ik eindelijk weer Femke-verhalen lezen.
Wat leuk trouwens dat je het meisje ook nog even aan de telefoon hebt gehad. Dat wist ik nog helemaal niet...

Nou, nounou, nog een maandje wachten en dan is het echt...
Ik ben heel benieuwd. Ik wil wel een keertje langskomen, hoor. (Als dat mag natuurlijk).

Liefs,
Sanne

woedoe

kinderen zijn helemaal niet schattig

Sansel

He Fem,
hoe lang ga je nu eigenlijk?

Femke

Hee San!

Ik ga waarschijnlijk begin juli weer naar huis.
Dus in totaal tien maanden. :)

Koesj!

woedoe

30 augustus komt wel heel dicht bij en 10 maanden is een lange tijd. Je zult nog wel veel moeten regelen voor het grote avontuur of is alles al in kannen en kruiken.

Vaanie

Femmmmmmm!
Whaaa nog even en je gaat naar parijs! Ik zie het al helemaal voor me :D
Furm die met twee kindjes lekker door Parijs heen strunt (ook zonders die kids natuurlijk ;))
Ga je wel missen hoor meid, als het kan wil ik net als sanne langskomen dan leer ik die kids de zin; wisssssskunde en fransssss zijn mijn lievelingssssvaken :D hahaha est blaque dat doe ik toch maar niet :P

Ik ga trouwens morgen nog een weekie weg en daarna moeten we echt even iets gaan doen!
Het is echt veeeeels te lang geleden geweest dat ik jou heb gezien (A.K.A. gesproken want ik heb je wel bij je diploma uitreiking gezien toen POL je dat boekkie gaf :P)
Nog lieverd ik ga verder mijn tas inpakken en tot snel!

Beaucoup d'amour pour mon furmmie

woedoe

wat nou, nou nou ,om 9 uur computer aangezet om te smullen van een nieuw superleuk verhaal: staat er niks op....... Oh mai, heb je het nu echt druk ? LIEFS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!